Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

torsdag 2 oktober 2014

Gammal och trasig blir ny och hel

Jag köpte en gammal trasig tesked "Fransk lilja". Den var från 1861 och drygt 150 års slitage hade satt sina spår. Skedbladet var både buckligt och sprucket och jag har inte kommit på än vad jag ska göra med det. Lägger det i min "silverskrotburk" så länge. Skaftet var i bättre skick så det fick bli en ring. En kul detalj är att alla silverstämplarna fanns på skaftets framsida och hamnade därmed på utsidan av ringen. Har bara sett det på riktigt gamla bestick. Brukar fota utomhus i dagsljus, men när man får lust att göra ett blogginlägg så är det bäst att passa på. Det blev inomhus med ett par lampor och ett vitt papper som bakgrund. Får duga den här gången. ;)

Ring gjord av skaftet från en äkta silversked från 1861.
18 mm (kan ev ändras något i storleken)
(SÅLD! har dock fler skedar att göra ringar av)
450:-





 Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.

2 kommentarer:

  1. Vill beställa ringen du visar här som är gjord av en gammal silversked, så otroligt vacker men kommer inte åt min mail, hur gör jag då MVH Ylva Westerlund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Antar att du hittade hit från FB. Ta kontakt med mig där:
      https://www.facebook.com/anita.widell.9

      Radera