Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

torsdag 26 februari 2015

När inspirationen uteblir ...


... får man göra något liknande man gjort förut. Så idag blev det ett par hängen med utsågade och stansade figurer gjorda av skedblad i äkta silver.
"TRO, HOPP och KÄRLEK" med hjärtat som symbol för kärlek och hela figuren som ett kors. Bara ankaret som inte kom med som symbol för hoppet. ;)
Hängena har en lite ojämn bucklig yta beroende på att utgångsmaterialet är skedblad som är utbankade och inte silverplåt. Själv gillar jag när det blir lite "liv" i ytan. Svårt att fota så att det ger smyckat rättvisa bara. Har försökt fota med lite olika blänk så att man ska få en uppfattning av hur de ser ut i verkligheten.
En svart läderrem passar bra att hänga smycket i och jag har 2 och 3 mm tjocklek att välja mellan. Längd ca 43 cm eller enligt önskemål.

Hängsmycken i äkta silver.
Kors, höjd 37 mm. 375:-
"TRO HOPP KÄRLEK" höjd 40 mm. 375:- (SÅLT!)
Läderrem 2 mm, 30:-
Läderrem 3 mm 40:- 




Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar