Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

tisdag 28 juli 2015

Gjutna ringar

Att gjuta silver är riktigt roligt och det går variera o det oändliga. Ibland låter jag silvret vara som det är efter gjutningen, men idag blev det lite efterarbete. Ringarna har kvar sin "råa" yta på sidorna medan insidan och utsidan är släta. Stämplarna sitter på utsidan eftersom jag måste stämpla det sista och då är det inte lätt att komma åt på insidan.
Den ena blev lite smalare, tunnare och en aning större storlek och den andra blev lite bredare, kraftigare och en aning mindre.

Två ringar i äkta silver. 17 mm och 17,5 mm.
450:-/st + ev porto.
(Den breda ringen, 17 mm är SÅLD!)




Hittar du ingen ring i rätt storlek? Hör av dig så fotar jag det jag har i den storlek du är intresserad av.

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar