Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

torsdag 1 oktober 2015

Fler armband av gjutna silverringar.

Det här är armband nr 8 och 9. Jag har sålt ett antal sådana här armband och när man märker att något är populärt är det ju bara att göra fler. Exakt likadana blir de inte, men i stort sett ser de likadana ut. Jag passade på att gjuta ringar tills gjutformen gick sönder, så jag har ringar till ytterligare ett armband.
Sex gjutna ringar med diametern 20 mm, däremellan hoplödda ringar gjorda av silvertråd. I ena änden sitter en kedjebit för att kunna reglera längden och sist en liten silverkula. Den här gången testade jag att göra en egen krok att stänga med. Funkar riktigt bra.

Armband i äkta silver.
825:-/st + ev porto
Krok att stänga med gjord av silvertråd. 
Kroken kan även fästas i den tunna kedjan för att göra armbandet längre.

Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om det arbetet här.

Vill du beställa något skickar du ett mail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar