Kul att just du hittade hit!
Den här bloggen har framförallt syftet att sprida information om ett arbete som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, Om jag sen kan bidra till det arbetet genom lite försäljning av mina alster är det ännu bättre. Projektet jag stöder heter Love and Hope och räddar asiatiska barn ur djupaste förnedring i sexslaveri. Läs mer på Love and Hopes egen hemsida:
https://loveandhope.org

lördag 23 april 2016

Rosenknoppar

Det händer lite nu och då att jag får både bestick och skrotsilver från människor som vet vad jag håller på med. Att bidra med material hjälper mig rejält i mitt arbete, eftersom allt jag får in går till att rädda flickor ur det helvete de hamnat i för att de föddes kastlösa och utan människovärde. Dessa flickor har fått en ny framtid och går från att ha varit sexslavar till att bli välutbildade samhälsmedborgare. LoveNepal gör ett fantastiskt arbete.
För ett litet tag sedan fick jag ett paket som bl a innehöll tio små söta moccaskedar. De har ett gjutet skaft och går knappt att äta tårta med, men vackra är de. Ringar är inte att tänka på, så därför blir det lite annat smått och gott.
Fler liknande smycken finns här:
http://nitashantverk.blogspot.se/2016/03/fyra-par-orhangen.html

Halsband och örhängen i äkta silver. Se mer info under resp bild.
Hänge av skedbladet och en bit av skaftet från en moccasked.
395:- + ev frakt 10:-
Örhängen "rosenknopp" med handgjorda krokar i sterlingsilver.
375:- + ev frakt 10:-
Örhängen "rosenblad" med handgjorda krokar i sterlingsilver.
325:- + ev frakt 10:- (SÅLDA!)
Örhängen av böjda skedblad med handgjorda krokar i sterlingsilver.
400:- + ev frakt 10:- (SÅLDA!)


Varenda krona som kommer in av försäljningen används till att rädda nepalesiska småflickor ut ur sexslaveri. Läs mer om LoveNepals arbete här.

Vill du beställa något skickar du ett mail. Tala om vad du önskar beställa samt din adress.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar